300.000 kr. til DesignCamp
Hver fjerde kandidat fra Designskolen Kolding forsøger at starte egen virksomhed, men virkeligheden er desværre, at drømmen ikke lykkes for alle. Det kan et forløb på Designskolen Koldings DesignCamp forhåbentlig ændre på.
Virksomheden Trefor har netop tildelt DesignCamp 300.000 kr., og pengene skal bruges til at hjælpe deltagerne til at få succes med at få foden under eget bord.
’Entrepreneurship Boot Camp’ hedder initiativet, som henvender sig til designstuderende, som gennem et undervisningsforløb vil lære, hvordan de gør en idé bæredygtig og relevant – både rent teknisk, forretningsmæssigt og i forhold til en kreds af brugere.
Der vil være fokus på forretningsopbygning, samarbejdsformer, netværk og ekspertvalidering af den enkelte idé. Deltagerne vil være både nationale og internationale designstuderende.
Trefors værdipulje blev oprettet i foråret 2013 med det formål at støtte udviklingsprojekter, uddannelse, forskning, kultur, iværksætteri og grøn erhvervsvækst i Trekantsområdet og Region Syddanmark.
Trefor uddelte i alt 5 millioner kroner fordelt på 28 projekter.