Kan et sted være et brand?
Historisk har branding været et markedsføringsredskab til at øge salg. Hvad nu hvis man begyndte at tænke på det som en mekanisme til at skabe udveksling og værdi – ikke knyttet til virksomhedsinteresser, men til at identificere, fremme og visualisere fællesskabets interesser?
Det ønsker Designskolen Kolding at udforske med konferencen BRAND x (Place).
Konferencen er arrangeret af Stephan Saaltink, som er fagleder på kommunikationsdesign på Designskolen Kolding, i samarbejde med Hunter Tura, CEO Bruce Mau Design, og Mads Quistgaard, partner URGENT.
Den danske generalkonsul i New York, Jarl Frijs-Madsen, vil på konferencen holde et oplæg med overskriften “Nation Branding – How to brand Denmark in New York”. Øvrige talere på konferencen er Hunter Tura (Bruce Mau Design), Christian Pagh (Urgent), Mads Quistgaard (Urgent), Lars Jørstad Nordbye (Snøhetta), Ulrik Jungersen (Kolding Kommune).
Konferencen afholdes på Designskolen fredag den 29/05/og deltagelse er gratis.