Samarbejde
Forskning og udvikling

Samarbejde

Få ny forskningsbaseret viden, innovativ inspiration og kreative indspark til at løse konkrete udfordringer i din organsation.

Projektsamarbejde

Designskolen Kolding har igennem flere år arbejdet tæt sammen med virksomheder og organisationer – private og offentlige – om at udvikle produkter, metoder og services. Og med stor succes.

Skolen vil derfor gerne byde endnu flere samarbejdspartnere indenfor, som kan være med til at udbrede kendskabet til – og ikke mindst opleve – hvordan designmetoder og brugercentreret design kan gøre en forskel i virksomheder og organisationer.

Proces og indhold
Vi deler ofte udviklingsprojekter op i faser. I de indledende faser er vi fokuserede på det, der er, altså konteksten, og den viden der findes på området, og de mennesker der er involverede/brugerne. I de afsluttende faser fokuserer vi på fremtiden – det der kan være eller det, som kan blive. Indsigterne fra processerne omsætter vi til egentlige manifestationer i verden. Det kan være strategier, men også konkret formgivning i materialer, farve, taktilitet, lyd, lugt m.m. Vi kan konkretisere abstrakte behov og begreber, give dem form og sætte dem i praktisk anvendelse.

Tre laboratorier
Tre laboratorier i én udviklingsafdeling samler skolens samarbejder. Her arbejder et team af professionelle designere sammen med virksomheder og organisationer om at gøre en forskel med design og designmetoder.

Laboratorier

Forskningssamarbejde

Virksomheder og organisationer kan indgå i forskningssamarbejde med Designskolen Kolding og få adgang til – og være med til at skabe – den nyeste, forskningsbaseret viden inden for design.

Designskolen Kolding er en scenevant samarbejdspartner. Skolen arbejder sammen med mange forskellige eksterne partnere – i uddannelsen, i projekter og i forskningen – med gode resultater og erfaringer til følge.

På forskningsområdet er samarbejds- og finansieringsformerne mangfoldige. Og de kan tilpasses virksomhedens konkrete behov.

Eksempler på samarbejdsformer:

• Rekvireret forskning – Virksomheden engagerer en eller flere forskere til et bestemt projekt.
  • Samfinansieret forskning – Virksomheden indgår sammen med Designskolen Kolding i nationale eller internationale samarbejdsprojekter. Eksempelvis i form af et PhD-projekt.
  • ErhvervsPhD – ErhvervsPhD-ordningen er et særligt tilskudsprogram for virksomheder, der, gennem Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser, kan søge om tilskud til et tre-årigt, virksomhedsrettet PhD-projekt. Virksomheden ansætter den ErhvervsPhD-studerende, der samtidig bliver indskrevet på Designskolen Kolding.

Projekter

Kontakt

Få meget mere at vide om mulighederne for et samarbejde ved at kontakte skolen direkte.