Afgangsprojekt by Therese Halken

Projekt type
Bachelorprojekt

Tekst

Hvordan gør vi byrum tiltrækkende for unge bosiddende i provinsen? I samarbejde med Kunsthal 6100 giver designeren her sit bud på byrum indrettet til unge i Haderslev. Byrum er byernes rygrad, der eksisterer som fysiske rum mellem bygningerne, og det er her, det sociale liv udfolder sig. Mennesker mødes på vej til arbejde, skole, indkøb eller sport. Derfor har designeren skab en bog med stencils af symboler, designet således at de unge visuelt får mulighed for at placere deres følelser og oplevelser i byens rum. How do we make urban spaces attractive to young arrivals from the provinces? In collaboration with Kunsthal 6100, the designer offers her take on urban spaces designed for young people in Haderslev.

Urban spaces are the backbone of cities, existing as physical spaces between the buildings, and this is where social life unfolds. People meet on their way to work, school, shopping or sports. Hence, the designer has created a book with stencils consisting of symbols and designed in such a way that the young people have the opportunity to visually place their feelings and their experiences in the city's space.