Multikulturel velkomst i modtagerklassen by Signe Møller Rosendal
2017
Facts
Navn
Signe Møller Rosendal
Studieretning
Kommunikationsdesign
Projekt type
Afgangsprojekt
Samarbejdspartner
Lundehusskolen, København
Tone Lysholm, Kunstakademiets Designskole
Text
Jeg ønsker at forbedre menneskers oplevelser i sociale og kulturelle sammenhænge. Jeg finder inspiration i interaktionen med andre mennesker og i de miljøer, jeg arbejder i, og jeg formidler mine projekter på en legende måde. ”
Modtageklasser har en høj udskiftning af elever med forskellige sproglige og sociale baggrunde. Designeren har derfor udviklet et velkomstkit, der styrker børnenes multikulturelle fællesskab og forbedrer deres udgangspunkt for at starte i en almindelig skoleklasse. Velkomstkittet skal være en naturlig del af modtagelsen af en ny elev i klassen. Kittets hovedelementer er et sæt fysiske lege, der opbygger tillid, og et tilhørende pointsystem.
Modtageklasser har en høj udskiftning af elever med forskellige sproglige og sociale baggrunde. Designeren har derfor udviklet et velkomstkit, der styrker børnenes multikulturelle fællesskab og forbedrer deres udgangspunkt for at starte i en almindelig skoleklasse. Velkomstkittet skal være en naturlig del af modtagelsen af en ny elev i klassen. Kittets hovedelementer er et sæt fysiske lege, der opbygger tillid, og et tilhørende pointsystem.