Is, sko og møbeldesign på Formland

Designstuderende fra Designskolen Kolding udstiller projekter på årets interiør- og designmesse i Herning den 29. – 31. januar

En is og en sko er måske ikke to ting, man normalt vil forbinde med hinanden. Ikke desto mindre er det netop, hvad 1. års designstuderende på industrielt design har arbejdet på i 4 uger under overskriften ’Model og Materiale’. Det obligatoriske undervisningsforløb sætter fokus på samspillet mellem form, materiale og bearbejdning i praksis, hvor den studerende lærer at fagrelevante formgivningsteknikker.

Formålet med forløbet er, at den studerende opnår erfaring med at benytte sine modeller som beslutningsgrundlag for at identificere mulige forbedringer af produktet.

På kandidatuddannelsen har studerende ligeledes arbejdet med produktdesign under overskriften ’Joints and Details’. Formålet med forløbet er at styrke de studerendes evner til at arbejde specifikt med samlinger og detaljer på et givent objekt indenfor produktdesign. Gennem 2 uger har studerende undersøgt, hvorledes designløsningerne bidrager med både æstetik og funktionelt til designets overordnede udtryk og værdi.

Udvalgte projekter kan opleves på Formland den 29. – 31. januar 2023.

NB! Formland er en lukket messe forbeholdt relevante fagfolk og kunder med CVR-nummer til design- og interiørbranchen, og derfor har private ikke adgang.