Studerende fra accessory design udstiller i Tallin

En international jury har udvalgt hele ni projekter fra accessory design til udstillingen ’Perspectives’ i Tallinn

Baggrunden er en invitation fra The Accessories and Bookbinding Department of the Estonian Academy of Arts til søsterskoler samt alumner om at indsende projekter til den udstilling og konkurrence, som afholdes i forbindelse med fejringen af skolens 105 års fødselsdag.

Udstillingen leger med begrebet veje og ideen om at være på vej. Og hele ni studerende fra accessory design på Designskolen Kolding kan altså nu se deres værker gå hele vejen til både udstillingsrum og finale med en 1000 euro-pengepræmie på højkant.

Udstillingen er kurateret af Helen Sirp og kan opleves 5. marts til 31. marts i Tallinn i Põhjala tehas.

Fra Designskolen Kolding udstiller
Amalie Frederikke Duborg, Annesofie Bundell, Sigrid Bendixen, Anna Gøtske Kvorning, Emma Hansson, Thora Thestrup Okkels & Josephine Husted Jespersen, William Laursen og Anna Carina Dahl-Weile.