Designskolen Kolding feat KAN YOU VEST

Mød os på Folkemødet 16.-18. juni til strik, debat og workshop i stand B3

Udstyret med strikkepinde, kasserede sweatre og en drøm om at forandre én af verdens mest forurenende industrier, har de tre studerende, Katrine Kjær Nielsen, Astrid Randel Dige og Lærke Thorup Barfod strikket, siden de startede på Designskolen Kolding i 2019. I begyndelsen strikkede trioen med det popkulturelle navn KAN YOU VEST veste til mænd ud af restgarner og optrevelde striktrøjer.

De har en vision om, at vi ikke alene skal gøre op med brug-og-smid-væk-samfundet, men også gøre det sjovt, legende og smukt. Den vision vil de gerne dele med andre.
De senere år har de bygget mere på, og i dag udvikler de strikkeopskrifter og deler ud af deres viden.

Kom med på Folkemødet, grib strikkepindene og få tips og tricks til, hvordan du selv kan komme i gang med at strikke ud af garnrester.

Debatter
Du kan også opleve os i en række debatter, som vi arrangerer i samarbejde med folkekirken.dk i vores nabotelt.

• Fredag kl. 10:45 - 11:30 afholder KAN YOU VEST workshop og viser, hvordan du kan strikke nyt ud af garnrester og kasserede sweatre.
  • Fredag kl. 13.30-14.15 I samarbejde med folkekirken.dk har Designskolen Kolding designet et visuelt debatværktøj til at skabe større engagement i den demokratiske samtale. Kig ind og hør mere.
  • Lørdag kl. 13.40-14.25 taler rektor og kreativitetsforsker Lene Tanggaard med KAN YOU VEST om, hvordan trioen opstod, om kreativitet og det at skabe små forandringer i verden.
  • Lørdag kl. 14.45 - 15.30 tager rektor Lene Tanggaard og designstuderende Morten Bandsholm livtag med temaet dannelse i debat med psykolog Svend Brinkmann og Københavns biskop Peter Skov-Jakobsen.
    Under debatten skal deltagerne ikke blot argumentere for deres synspunkter, men også vælge visuelle symboler, som de skal hænge op i et ’debattræ’, skabt af Designskolen Koldings grafisk designer, Allan Schmidt.

Mød os på stand B3 alle dag mellem 9 og 17.

Tak til Kolding Kommune samt til Sofacompany for udlån af de prisvindende sofaer, Paula.