Mød de nye designere på 3 Days of Design

Oplev Designskolen Koldings udstilling ved Københavns internationale designfestival, 3 Days of Design, torsdag den 16.-18. september 2021.

Du kan finde os på festivalens største udstillingsplatform, DDcated, i Kongernes Lapidariums spektakulære bygning, der med sine mere end 300 historiske gipsafstøbninger kun undtagelsesvis giver adgang til offentligheden.

Her kan du se 17 projekter præsenteret af studerende fra Designskolen Koldings bachelor- og kandidatprogrammer, som har udforsket, udfordret og udfoldet skolens kernediscipliner inden for industrielt og tekstilt design i deres afgangsprojekter. Se blandt andet et udendørs møbel polstret med ålegræs. Arkitektoniske vægge, der står selv. Kvalitetsmøbler skabt af genbrugstræ. Et siddemøbel inspireret af vandets bevægelser. Et nyt bæredygtigt kompositmateriale. Designerne tænker grønt. De eksperimenterer. De udforsker grænseområdet mellem kunst, håndværk og design.

Kom og mød de studerende selv på standen. Hør om deres projekter og bliv klogere på Designskolen Koldings uddannelser. Der er gratis adgang.

Kongernes Lapidarium
Christiansborg Slot
Frederiksholms Kanal 29, 1220 København

Torsdag-fredag: 10-18
Lørdag: 10-14

Design Review - VIP Panel // New Talents Design School Kolding
torsdag 16. september 15.00 – 15.55
Et ekspertpanel vil evaluere de bedste projekter fra 2020/21, udvalgt af DDcated DesignHub. I panelet sidder: Head of Innovation hos Schmidt Hammer Lassen, Enlai Hoo, Design Director hos Mazda Motor Europe Jo Stenuit, og CEO hos Blå Station Johan Lindau. Introduktion ved Jesper Falck Legaard, fagleder for industrielt design på Designskolen Kolding.

Designere: Domile Cepaityte, Tutte Dohn Murmann, Maria Anna Jedryszek, Marie Kremer, Morten A. Pedersen, Nele Keseritzky, Elena Werr, Karoline Lind Bøttern, Johanne Høgh, Anna Bruun Kristiansen, Maria Vesterskov Kristensen, Marianne Nielsen, Mads Lillelund Poulsen, Rakel Riis Villesen, Ida Lønne, Hector Grundtdal Grønborg, Georgina Norris.

Tak for støtte til Kolding Kommune og Beckett-Fonden.