Navnestof

Flere nuværende og forhenværende af Designskolen Koldings studerende og medarbejdere har gjort og gør sig stadig bemærket i designverdenen.

Ruben Bjerg Hansen - grafisk designer

Issuu er en dansk IT-virksomhed etableret i 2007 af Ruben Bjerg Hansen, Martin Ferro Thomsen og Mikkel Jensen.

Issuu, der udtales som det engelske ord issue (nummer), står bag en udgivelsesplatform på nettet til magasiner og publikationer. I dag samler Issuu 11 millioner publikationer i et gigantisk netværk, alle kan få gratis adgang til.

72 millioner mennesker læser en publikation gennem Issuus system i dag. Og hver dag bliver der tilføjet 21.000 nye publikationer til netværket.

Louise Hindsgavl - keramiker

Louise Hindsgavl er uddannet fra Designskolen i Kolding i 1999 og har siden arbejdet målrettet med sine figurer, som har været udstillet over det meste af verden og har permanent plads på museer som Victoria & Albert i London og Nationalmuseet i Stockholm.

I 2011 udstillede hun sammen med den kinesiske kunstner Ai Wei Wei i Tyskland. Og i 2012 indgik hun samarbejde med Kähler om serien Stories of Eve. I 2013 åbnede en stor separatudstilling i Hongkong og en lidt mindre i Istanbul. Senere på året vises hendes værker på en stor gruppeudstilling på Museum of Art and Design i New York, og herhjemme åbner Rønnebæksholm en stor separatudstilling med hende, hvor værkerne iscenesættes af scenograf Mia Stensgaard.

Cato Thau-Jensen - illustrator

Cato Thau-Jensen er uddannet ved Grafisk Skole i Aarhus og illustrationslinjen ved Designskolen Kolding i 1996. Han debuterede som illustrator i 1995 med illustrationerne til Kim Fupz Aakesons "Og så er det godnat", og har siden modtaget flere litterære priser, blandt andet Kulturministeriets illustratorpris 2002.

Rebekka Bay

Rebekka Bay har tidligere høstet international anerkendelse for sit arbejde som primus motor for den H&M-ejede modevirksomhed COS, hvor hun var chefdesigner med base i London fra 2006 og fem år frem.

I april 2011 blev hun kreativ direktør og chefdesigner for det danske modehus Bruuns Bazaar. Hendes design-dna er kendt for at være minimalistisk og stringent - og langt fra den noget mere afslappede og typisk amerikanske stil, der kendetegner GAP-kæden, som headhuntede Rebekka Bay i oktober 2012. Her er hun i dag Creative Director and Executive Vice President, Head of Global Design. Foruden GAP-butikkerne ejer GAP-koncernen også kæderne Old Navy, Banana Republic og Piperlime.