Fra pulter til kultur

Ryd op i gemmerne og støt integration og forskning

Hver torsdag er der gang i kreaviteten på Designskolen Kolding, når immigrant-kvinder fra mange forskellige kulturer mødes over glæden ved godt håndarbejde.

FENUUN, som fællesskabet hedder, er en del af det større projekt THREAD, som er et samarbejde mellem Designskolen Kolding, Center for Tekstilforskning, Vikingelandsbyen og UCC. Med udgangspunkt i mode og tekstil, undersøger projektet nye integrationsmodeller, og forsøger at give indvandrerkvinder et bredere personligt netværk, bedre muligheder på arbejdsmarkedet samt økonomisk selvstændighed.

Og fællesskabet har brug for dig. Kvinderne designer nemlig af de ting, der kommer ind fra glade givere, som har lyst til at støtte et godt formål. Så trænger du til at få ryddet ud i kreaskabet, så tager kvinderne imod med kyshånd.

Der er især behov for uldgarner og bomuldsgarner, stof, nåle, sakse, strikkepinde, hæklenåle, broderigarn og broderinåle.

Du kan aflevere donationer i skolens reception hver dag mellem kl. 8.30 og 15.30, fredag til kl. 13.30.

For mere information kontakt Solveig Søndergaard på sbs@dskd.dk.