Student manual

Eksamenslokaler

Her finder du information om eksamenslokaler: adgang, brug og gode tips.

Angivelse af lokaler på eksamensplanen
På eksamensplanen, som du modtager senest 3 uger før eksamen, står der angivet, hvilke lokaler eksamen vil foregå i. Der vil som regel være angivet to lokaler på planen.

Det ser typisk ud som følgende:
Studerende 1 går op i lokale A
Studerende 2 går op i lokale B
Studerende 3 går op i lokale A
Studerende 4 går op i lokale B
Osv.

Eksempel: hvis du er den tredje studerende, der skal op, har du adgang til lokale A, så snart studerende 1 er færdig med sin eksamen og hurtigst muligt har taget sit projekt ned.

Rådighed over eksamenslokalet
Du vil altså som minimum have adgang til dit eksamenslokale én eksamenstid før din egen eksamen. Hvis der er tale om et stort eksamenslokale kan I dog vælge at dele lokalet op, så I er flere, der kan stille op om morgenen eller evt. dagen før efter undervisningstid.

Det er ikke muligt at få rådighed over lokalet i dagene op til din eksamen, og det er ligeledes ikke muligt at booke et lokale til en eventuel prøveeksamen.

Type af eksamenslokale
Et eksamenslokale kan både være et af de store undervisningslokaler eller et af de mindre mødelokaler, der er på skolen. Der kan desværre ikke stilles flere eksamenslokaler til rådighed, end dem I har fået tildelt. I de fleste eksamensperioder afvikles der mange eksaminer på tværs af årgange samtidigt, og i nogle eksamensperioder afvikles der også undervisning.

Det er ikke muligt at afholde sin eksamen uden for skolens område.

Udstyr i lokalet
Det er dit ansvar som studerende at tjekke hvilket udstyr der er til rådighed i eksamenslokalet i god tid inden din eksamen. Hvis der ikke er det udstyr i lokalet du skal bruge (projektor, lyd m.m.) kan du kontakte Alain (avm@dskd.dk). Hvis du har brug for opslagstavle, whiteboard m.m. kan du kontakte Hans (hag@dskd.dk).

Husk at rydde op efter dig selv efter endt eksamen og at aflevere evt. udstyr tilbage til Alain.

3 gode tips

• Lav evt. aftaler med dine medstuderende før eksamen
  • Forbered dit materiale så godt som muligt inden eksamen, så det er klar til at blive lagt frem/stillet frem/hængt op, når du får rådighed over lokalet
  • Hjælp evt. hinanden med at stille op og tage ned før og efter eksamen, så I udnytter tiden bedst muligt