Vil du være censor?

Kom tæt på de kommende designere, arkitekter og konservatorer.

Designskolen Kolding, Arkitektskolen Aarhus og Det Kongelige Akademi søger eksterne censorer til vores fælles eksterne censorkorps for perioden 2022-2026.

Formandskabet indkalder derfor til informationsmøde om beskikkelsesprocessen og det at virke som ekstern censor den 3. marts kl. 16-18. Mødet vil blive afholdt som et hybridmøde, dvs. både virtuelt og live.

Tilmelding er nødvendig og skal ske senest torsdag den 24. februar. Brug tilmeldingslink her

Mødet retter sig mod personer med en arkitektur-, design-, konservatorfaglige eller anden relevant baggrund, og som samtidig har minimum et par års erhvervserfaring fra disse faglige områder. Som censor skal du sørge for:

• at kravene til indholdet af uddannelsens prøver er i overensstemmelse med de mål og øvrige krav, som er fastsat for uddannelsen
  • at prøverne gennemføres i overensstemmelse med gældende regler
  • at de studerende får en ensartet og retfærdig behandling, og at deres præstationer får en pålidelig bedømmelse, der er i overensstemmelse med reglerne for karaktergivning.