En pulje til Campen

Designskolen Kolding modtager sekscifret beløb i støtte fra EWIIs Værdipulje

For fjerde år i træk har EWIIs Værdipulje uddelt godt 5 mio. kr. til værdiskabende idéer, som kan fremme innovation, uddannelse, forskning, grøn erhvervsvækst, kultur eller iværksætteri i Trekantområdet. Bland de 20 begunstigede er Designskolen Kolding, som har modtaget støtte på 290.000 kr. til at implementere et udvalg af de løsninger, som studerende på Designskolens årlige DesignCamp finder frem til.
- Vi er utrolig stolte af, at vi med EWII Værdipulje kan være med til at hjælpe så mange forskelligartede og innovative projekter. De kreative ildsjæle, vi støtter med initiativet, bidrager til værdiskabelsen og væksten i området,” siger Knud Steen Larsen, adm. direktør i EWII og formand for det Advisory Board, som uddeler midlerne.

Fra ide til handling
DesignCampen løber af stablen i januar måned 2017 og vil med deltagelse af godt et halvt hundrede studerende fra ind- og udland udmønte sig i  konkrete projekter, som aktiverer meningsfulde bæredygtige forandringer. Det vil sige, at de skal omsætte ideer til handling og opfindelser til innovationer, som er implementerbare og kan bruges i ”real life”. DesignCamp2017’s laboratorium er byen Kolding, en by med 57.000 indbyggere, institutioner og virksomheder der kan spejles i mange andre byer i verden.
Ved at arbejde specifikt med en by er det målet, at der bliver skabt konkrete designløsninger, der er skalérbare og kan svare på verdens samlede bæredygtige udfordringer.

149 ansøgninger
Foruden Designskolen Kolding modtog 19 andre projekter støtte. EWWI uddelt beløb fra 20.000 til 540.000 kroner. Med 149 ansøgninger, som samlet set søgte om 52 mio. kroner, har det været en vanskelig proces at udvælge de endelige projekter. ”Endnu en gang har vi fået mange spændende og gode ansøgninger. Det har absolut ikke været nemt at vælge nogen fra. Vi tror dog på, at de udvalgte projekter er de helt rigtige og kan komme mange mennesker i Trekantområdet til gode og på den måde skabe ekstra værdi,” siger Knud Steen Larsen. Gavecheckene blev overrakt ved et event onsdag den 30. november i energikoncernens hovedsæde i Kolding.