Legeaftalen: Sprogeriet
Legeaftalen: Sprogeriet
Hvordan kan man designe betalingsoplevelser, som er legende og nemme at gå til – også for ældre og folk med særlige behov? Hvordan kan man begejstre unge mennesker til at blive lige så glade for kaffe som generationerne før dem? Og hvorfor er danske virksomheder ganske enkelt nødt til at blive mere legende?
Danske Bank, Peter Larsen Kaffe, Arla, LEGO House og Sprogeriet gik efter de helt nye input til DesignCamp2018 på Designskolen Kolding - en årligt tilbagevendende event, som samler danske og internationale studerende, virksomheder og eksperter omkring et fælles emne og tilhørende udfordringer. Temaet i år var legen som katalysator for ideudvikling og strategisk design, og under titlen ’PLAY – The Design Way’ blev campen en lystig legeplads for anderledes løsninger på virksomhedernes aktuelle udfordringer.
I podcast-serien LEGEAFTALEN kan du møde de fem virksomheder, lige så mange designstuderende, en lektor og ikke mindst Danmarks første professor i leg. Med serien bliver du klogere på, hvad danske virksomheder kan bruge leg og design til – og hvorfor legen kan blive helt afgørende for vores fremtid.
Lyden af et karatespark
Et nyt spil gør sproglig stimulering til en leg for børn og deres forældre. Spillet er skræddersyet til virksomheden Sprogeriet af studerende fra Designskolen Kolding. ’K’ som i ’Ko’ og ’Karatespark’ er blot nogle af de lyde, der skal gentages, råbes og kastes velcro-bolde efter, når et nydesignet legetæppe ruller ud i lydstudiet på Designskolen. Hen over tæppet taler en af Sprogeriets to stiftere, Camilla Nellemann, med designstuderende Sarah Dalsager, om do’s and don’ts, når man skal finde legende veje til at styrke mindre børns sprog.
Alle podcasts er udgivet af Designskolen Kolding og kan hentes i iTunes eller din foretrukne podcast-app.