RET BLIKKET MOD DESIGN

Vil du søge ind på Designskolen Kolding – eller kender du en, der vil – så læs med her!

Slå skærmen op og følg med, når Designskolen Kolding holder online ÅBENT HUS tirsdag den 9. februar kl. 14.

Hvis du tjekker ind på vores online Facebook event, kan du følge med live og chatte med os før, under og efter transmissionen.

Bagom skolen
Vi kan garantere, at du kommer i veloplagt selskab med fagledere, undervisere og studerende i løbet af de godt to timer, vi sender direkte fra Designskolen Kolding. Sammen med vores nye rektor, professor Lene Tanggaard, fortæller de dig alt, du bør vide om vores bachelor- og kandidatuddannelse. Kom med ind i værkstederne, hør om den særlige måde vi arbejder og uddanner på, om livet på og uden for skolen, og om den helt særlige ånd, der er i huset.

Design som karrierevej
Vi præsenterer også nogle af de tidligere studerende, som har gjort design til deres levevej. Mød bl.a. den prisvindende duo, Ditte Marie Fog og Julia Sand, der nu har etableret egen virksomhed med afsæt i deres afgangsprojekt.

Bacheloruddannelsen
Grunduddannelsen i design tager tre år. Vi dykker ned i håndværket og studieretningerne på bacheloruddannelsen, nemlig industrielt design, kommunikationsdesign, accessory design samt mode- og tekstildesign.

Kandidatuddannelsen
Du kan også blive klogere på vores unikke to-årige kandidatuddannelse, som bygger videre på faglighederne fra bacheloruddannelsen og består af tre studieretninger. Brænder du for eksempel efter at blive play designer uddannet på verdens første kandidatuddannelse i Design for Play, ja så er den eneste mulighed her på Designskolen Kolding. Igennem godt 20 år har vi forsket og undervist i bæredygtighed, og på Design for Planet lærer du at designe i spændingsfeltet mellem klima og æstetik. På den tredje studieretning på kandidatuddannelsen, Design for People, tager vi afsæt i menneskers behov og adfærd.

Læs meget mere om uddannelserne og Åbent Hus-programmet her:
Åbent Hus 2021