Designskolen Kolding afholder kursus i iværksætteri

Kurset er udviklet specielt til dimittender fra Designskolen Kolding og sætter fokus på designerens rolle i forhold til kunder, forretning og marked.

Designere har et metodekendskab, som gør dem unikke og i stand til at drive og understøtte innovative processer ikke bare inden for deres specifikke fagområde, men inden for mange forskellige brancher. Med kurset ønsker Designskolen Kolding at hjælpe dimittender, som ikke er i job med at kickstarte en karriere.

Der vil både være fokus på opstart af egen virksomhed og ansættelser i en funktion, hvor iværksætteri er vigtig. I løbet af de fire dage kurset varer, vil deltagerne få klarhed over, hvorvidt iværksætteri og egen virksomhed er vejen for dem, og de vil få trænet kompetencer i at iværksætte, starte op og tage føring i projekter og i teams.

Arrangør og underviser af kurset Per Krull og seniorkonsulent i Resonans, siger:
-Når designere kombinerer deres designfaglighed med iværksætteri, mulighedstænkning, selvindsigt, refleksion og læring gennem praksis, kan de efter studiet tilføre samfundet stor værdi.

Dato:
4. september kl. 10-17 + 5. september kl. 9-16 9. oktober kl. 10-17 + 10. oktober kl. 9-16

Sted:
Designskolen Kolding, Ågade 10, 6000 Kolding (4. + 5. september – lokale 1.4) (9. + 10. oktober – lokale 3.4)

Kurset er udarbejdet til ledige dimittender fra Designskolen Kolding årgang 2013 og 2014, som GRATIS kan deltage i undervisningen. Dog er forplejningen obligatorisk og koster 900 kr. for alle 4 dage (225 pr. dag).

Er du dimittend fra før 2013 eller/og i arbejde kan du deltage på kurset mod en betaling for undervisning og forplejning på i alt 8.000 kr.