Elsebeth er på udkig efter talenterne

Rektor for Designskolen Kolding er med i juryen for Danmarks revitaliserede designpris, Danish Design Award

Designprisen Danish Design Award er blevet revitaliseret via et samarbejde med Dansk Design Center og Design Denmark, der tæller 800 medlemmer fra designbureauer, enkeltmandsvirksomheder og personlige medlemmer.
Her er rektor for Designskolen Kolding blandt dem, der skal bedømme de indsendte løsninger i Danmarks nye designpris; Danish Design Award.

– Det er et virkelig stærkt hold. Vi glæder os over at kunne præsentere en jury, hvis medlemmer tilsammen har solid virksomhedserfaring og designkompetencer, der matcher prisens kategorier og bedømmelseskriterier. Danish Design Award skal vise værdien og effekten af design i Danmark i dag og stimulere brugen af design i virksomheder og samfund. Så meget desto mere tilfredsstillende, er det, at vi på tværs af juryen har en god bredde på tværs af forskellige typer designfagligheder, uddannelser, fonde og erhvervsliv, siger juryformand hos Danish Design Award, Jesper von Wieding.

Særpris til talenter
Hvert jurymedlem har samtidig påtaget sig ambassadørskab for én af de 11 kategorier og tre særpriser, som i særlig grad ligger i forlængelse af deres faglighed og virke. Helt oplagt skal Elsebeth Gerner Nielsen agere ambassadør for særprisen Young Talent.

I modsætning til tidligere tiders danske designpriser har Danish Design Award fokus på værdien og effekten af design. Alle med et designprojekt eller – produkt, som har gjort en forskel for en virksomhed, i samfundet eller for individet, kan tilmelde sig, dvs. alle private og offentlige virksomheder og alle designere kan tilmelde emner til Danish Design Award. Danske virksomheder, der har samarbejdet med en udenlandsk designer, og danske designere, der har samarbejdet med en udenlandsk virksomhed, kan også deltage.

De tilmeldte produkter og designløsninger skal opfylde følgende formelle kriterier:

Alle parter bag produktet eller løsningen skal have givet deres samtykke til tilmeldingen.

Alle produkter eller designløsninger skal være færdigudviklet og i produktion eller brug ved tilmeldingen.

Produkter eller designløsninger må ved tilmelding ikke have været på markedet eller i brug i mere end 4 år.

Danish Design Award er nu åben for tilmeldinger.

Og med et klik kan du også indstille andre.

Vigtigste datoer

Tilmelding: Deadline for tilmelding er 10. februar 2016 kl.24.00.
Indstilling: Deadline for indstilling af andre er 1. februar 2016 kl.24.00.
Nominerede offentliggøres: 14. marts 2016
Vindere kåres og prisfest: 7. april 2016.

Juryen ved Danish Design Award 2016 er:

▪ Claus Skytte (forfatter, foredragsholder og kreativ strateg samt medstifter, Resecond) / ambassadør for priskategorien Shared Resources
▪ David Carlson (Senior Design Strateg og konsulent (kreativ ledelse) hos IKEA of Sweden / stifter af David Carlson Agency
▪ David Report, Designboost og David Design) / ambassadør for særprisen Icon Award
▪ David Asmussen (Kreativ direktør, HK JWT)/ ambassadør for særprisen Message Received
▪ Elsebeth Gerner Nielsen (Rektor, Designskolen Kolding) / ambassadør for særprisen Young Talent
▪ Henrik Jeppesen (Adm. dir. og medstifter, Attention) / ambassadør for priskategorien Daily Life
▪ Jesper K. Thomsen (Designer og indehaver, Studio Jesper K. Thomsen / Direktør og partner, DoseSystems) / ambassadør for priskategorien Healthy Life
▪ Jakob Wagner (Designer og indehaver, Jakob Wagner Studio) / ambassadør for priskategorien Feel Good
▪ Kigge Hvid (Adm. dir. og medstifter, Index: Design to Improve Life) / ambassadør for priskategorien Better Learning
▪ Lars Thøgersen (Adm. dir. og stifter, CPH Inventures) / ambassadør for priskategorien Save Money
▪ Pil Bredahl (Direktør og indehaver, Pil Bredahl Design) / ambassadør for priskategorien Clean World